adrianA adrianA .

adrianA

ارائه يك سمينار عالي

۱-قالب مورد انتظار را درك كنيد. سمينارها مي توانند به اشكال مختلفي ارائه شوند. با برگزار كننده جلسه صحبت كنيد و از آنها در مورد انتظارات خود از سخنراني شما بپرسيد. ممكن است بخواهند در مورد يك مقاله از قبل منتشر شده بحث كنيد. يا، شايد ترجيح دهند در طول سخنراني تعامل كمتري با مخاطب خود برقرار كنيد.

مي توانيد بپرسيد، “آيا به دنبال سخنراني هستيد كه بر پژوهش متمركز باشد يا بر يك تجربه تعاملي تر؟”
برنامه ريزي كنيد تا مخاطب را از طريق فعاليت هاي تعاملي درگير كنيد. انواع اين فعاليت ها ممكن است متفاوت باشند، درگيري به مشاركت مخاطب كمك مي كند.
۲-مخاطبان خود را در نظر بگيريد. بدانيد با چه كساني صحبت خواهيد كرد و اطلاعات خود را با سطح علاقه و تجربه آنها مطابقت دهيد. اگر با گروه ناآشنايي روبر هستيد، از مجري سمينار بخواهيد درباره پيشينه احتمالي مخاطبان اطلاعات كمي به شما بدهد. اگر قبلاً با اين گروه كار كرده ايد، از اطلاعاتي كه در مورد آنها داريد استفاده كنيد و صحبت هاي خود را متناسب با آنچه به آنها و شما بيشترين كمك را مي كند، تنظيم كنيد.

به عنوان مثال، در يك گفتگوي علمي با گروهي از متخصصان، ممكن است نيازي به توضيح همه اصلاحات تخصصي نداشته باشيد و بتوانيد سريعتر به موضوعات عميق بپردازيد.
بسته به مخاطب خود، ممكن است انتخاب كنيد كه مستقيماً با مباحث بحث برانگيز درگير شويد يا از آنها دوري كنيد.
حتي كمي زودتر به محل برگزاري سمينار برويد و سعي كنيد با برخي از مخاطبان صحبت كنيد. مي توانيد از يكي از حاضرين سؤال كنيد، “چه چيزي باعث شده كه بخواهيد در اين سمينار خاص شركت كنيد؟”
اگر در يك محيط حرفه اي هستيد، پيش از زمان سخنراني با برخي از حاضرين در مورد اينكه چه چيزي دوست دارند ياد بگيرند صحبت كنيد.
۳- فناوري ارائه شده را بررسي كنيد و ببينيد چه چيزهايي را بايد با خود بياوريد. اطمينان حاصل كنيد كه با فناوري موجود در اتاق راحت هستيد. اين ممكن است به معناي آشنايي با پاورپوينت باشد. يا، شايد نياز به تمرين نحوه جابجايي اسلايدها با استفاده از يك كليكر خودكار داشته باشيد. حتي ممكن است لازم باشد به چگونگي تنظيم ميكروفون فكر كنيد، البته اگر مي خواهيد از آن استفاده كنيد.

به عنوان مثال، اگر مي خواهيد از نمايش اسلايد استفاده كنيد، بايد مطمئن شويد كه اتاق به يك سيستم ويدئو پروژكتور خوب مجهز شده است.
۴-از اسلايدها و كمكهاي بصري مناسب با مخاطب خود استفاده كنيد. وقتي شروع به پيشبرد ارائه خود مي كنيد، به اين فكر كنيد كه آيا مخاطبان شما واقعاً مي توانند با تصاوير شما ارتباط برقرار كنند يا خير. به عنوان مثال، اگر از اسلايد استفاده مي كنيد، لازم است كه قابل مشاهده، واضح و قابل خواندن باشد. از يك فونت بزرگ و حروف واضح استفاده كنيد. از گرافيك هاي اضافي دوري كنيد و متن هاي كوتاه درج كنيد.

توجه داشته باشيد كه حدود ۱-۲ دقيقه طول مي كشد تا مخاطب يك اسلايد را بخواند. بنابراين، تعداد اسلايدهاي خود را بر اساس زماني كه در اختيار داريد تنظيم كنيد. از تصاويري استفاده كنيد كه مي توانند با اطلاعاتي كه مستقيماً در اختيار مخاطبان خود قرار مي دهيد همراه باشند.
همچنين مي توانيد از ساير سبك هاي بصري، مانند مدل، پوستر، بروشور يا تراكت استفاده كنيد. مجبور نيستيد حتما از اسلايدها استفاده كنيد در صورت امكان از روش هاي خلاقانه تر كمك بگيريد.
۵-در صورت نياز مطالب را قبل از سمينار توزيع كنيد. اگر سمينار شما به بررسي يك مقاله مي پردازد، ايده خوبي است كه با برگزار كننده هماهنگ كنيد و حداقل چند روز قبل از جلسه، نسخه اي از مقاله را براي مخاطبان بفرستيد. اين به آنها كمك مي كند تا سوالات و نظرات خود را آماده كنند. همچنين اين امكان را براي شما فراهم مي كند كه با توجه به اين كه مخاطب تا حدي با موضوع آشنا شده به موارد عميق تر بپردازيد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

افزايش هورمون سروتونين مغز

۱-تريپتوفان بخوريد
تريپتوفان اسيد آمينه اي است كه به توليد سروتونين در بدن كمك مي كند. سروتونين به روش سنتز از تريپتوفان ساخته مي شود. عقيده بر اين است كه تريپتوفان مرتبط با مسائل روحي مثل اضطراب و افسردگي است.

مكمل هاي تريپتوفان مي توانند سروتونين را افزايش دهند، اما خوردن غذاهايي كه حاوي تريپتوفان هستند يك روش طبيعي براي افزايش سروتونين محسوب مي شود. تحقيقات همچنين نشان داده اند كه داشتن يك رژيم غذايي كم تريپتوفان ميزان سروتونين مغز را نيز كاهش خواهد داد.

از غذاهايي كه حاوي تريپتوفان هستند مي توان تخم مرغ، گوشت بوقلمون، لبنيات، گوشت هاي كم چربي، ماهي سالمون، آناناس، پنير سويا، آجيل، و دانه ها (بذرها) را نام برد.

چطور شادي را در خودمان پيدا كنيم؟ (راهنماي كامل خود درماني)
به خاطرداشته باشيد: غذا هايي كه تريپتوفان زيادي دارند به تنهايي سروتونين را افزايش نمي دهند اما اگر غذاهاي حاوي تريپتوفان را با كربوهيدرات ها مصرف كنيد احتمال افزايش سروتونين بيشتر مي شود.

وقتي كربوهيدرات مصرف مي كنيد بدن انسولين بيشتري ترشح مي كند، كه جذب آمينو اسيد را بهتر مي كند و تريپتوفان را در خون حفظ خواهد كرد. تريپتوفاني كه در غذاهاي طبيعي وجود دارد براي جذب شدن در مغز با آمينواسيدهاي ديگر رقابت مي كند.

۲-ماساژ بگيريد
ماساژ گرفتن مي تواند حال شما را بهتر كند، و آيا مي دانستيد ماساژ مي تواند سطح كورتيزول خون شما را پايين بياورد. يك مطالعه نشان داد كه بعد از ماساژ درماني ميزان كورتيزول خون به طور متوسط تا ۳۱ درصد كاهش يافت و سروتونين و دوپامين به ترتيب ۲۸ و ۳۱ درصد افزايش يافتند. مطالعه ي ديگري تاثير ماساژ درماني را روي نوزاداني كه از مادران افسرده متولد شده بودند بررسي كرد.

آن ها نوزادان ۱ تا ۳ ماهه را به مدت ۷ هفته، دو بار در هفته و هر بار به مدت ۱۵ دقيقه ماساژ دادند و ميزان سروتونين آن ها به طور متوسط ۳۴ درصد افزايش يافت. اين مطالعات نه تنها تاثيرات كاهنده ي استرس در ماساژ درماني را نشان مي دهند، بلكه نشان مي دهند كه ماساژ درماني چقدر براي تقويت خلق و خو مفيد است.

۳-مصرف ويتامين ب۶ ، ب۱۲ و غذاهايي فولات دار را زياد كنيد
ويتامين ب۶ براي توليد سروتونين لازم است. ويتامين ب۶ بايد باشد تا تريپتوفان تبديل به سروتونين شود. يك مطالعه نشان داد كه حتي كمبود خفيف ويتامين ب۶ نيز منجر به كاهش توليد سروتونين خواهد شد.

ويتامين ب۶ در غذاهايي مثل گل كلم، موز، آووكادو ( گلابي آليگاتور ) ، غلات، دانه ها، و آجيل يافت مي شود.

مصرف ب۱۲ و فولات هم توليد سروتونين را افزايش مي دهند. طبق تحقيقات، بيش از يك سوم كساني كه به روانپزشك مراجعه كرده اند از كمبود فولات و ويتامين ب۱۲ رنج مي برند.

از غذا هاي حاوي ويتامين ب۱۲ مي توان به پنير، ماهي و گوشت اشاره كرد و از غذا هاي حاوي فولات نيز مي توان به سبزيجات برگدار، بروكلي، كلم، و غلات سبوس دار اشاره كرد.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

مهارت هاي ارائه/سخنراني

۱-تحقيق كنيد. اگر مي خواهيد مهارت هاي ارائه شگفت انگيزي داشته باشيد، بايد مانند يك متخصص در مورد موضوعي كه در مورد آن صحبت مي كنيد، حرف بزنيد، اين موضوع مي تواند الگوي جفت گيري سمورهاي دريايي باشد يا محبوبيت غير قابل توصيف مايلي سايرس. گرچه داشتن مدرك يا تجربه زياد در اين زمينه مي تواند به ترغيب مخاطبان شما كمك كند، تحقيقات كامل و جامع در مورد موضوع مي تواند بهترين راه براي اين باشد كه آنها را هر حرفي كه مي زنيد مطمئن كنيد.

براي كسب ايده هاي بهتر در مورد موضوع به اينترنت و كتابخانه ها مراجعه كنيد و با كارشناسان صحبت كنيد، تحقيقات شما بايد تا زماني كه احساس كنيد مي توانيد به طور موثر گزارشي در مورد موضوع ارائه دهيد و به هرگونه سؤالي كه ممكن است بوجود آيد پاسخ دهيد، ادامه داشته باشد.
هرچه تحقيق بيشتري انجام دهيد، اعتماد به نفس بيشتري خواهيد داشت و اگر اعتماد به نفس بيشتري داشته باشيد، در ارائه خود بهتر عمل خواهيد كرد.
۲-مخاطب خود را بشناسيد. اگر مي خواهيد مهارت هاي ارائه خود را صيقل دهيد، بايد به اين فكر كنيد كه چه كساني مخاطب شما خواهند بود. اگر مي دانيد كه با همكلاسي هاي خود روبرو هستيد، پس بايد به آنچه آنها را علاقه مند و غافلگير مي كند فكر كنيد. اگر با گروهي از متخصصان روبرو هستيد، مي توانيد فرض كنيد كه با زبان تخصصي آشنايي دارند. اگر موضوع پيچيده اي را براي گروهي از نوجوانان ارائه مي دهيد، بايد آن را ساده كنيد تا برايشان قابل درك باشد.

اگرچه شما نمي توانيد همه چيزهايي كه مخاطبانتان مي خواهند بدانند را بدانيد، اما مي توانيد با توجه به سن و ساختار شخصيتي آنها، پيش بيني هايي در اين زمينه انجام دهيد. اين موضوع را در زمان آماده سازي ارائه خود به ياد داشته باشيد.
۳-براي محدوديت زماني خود برنامه اي در نظر بگيريد. به احتمال زياد شما براي ارائه خود يك محدوديت زماني خاص خواهيد داشت، براي مثال نيم ساعت براي يك ارائه كاري يا ده دقيقه براي ارائه در كلاس درس. محدوديت زماني شما به هر صورتي كه باشد، بايد بتوانيد ارائه خود را طوري تنظيم كنيد كه به راحتي در آن بگنجد، و در نتيجه مجبور به ناديده گرفتن بعضي از نكات و يا صحبت كردن با ريتم تند نشويد. البته توجه داشته باشيد كه، لازم نيست آنقدر كوتاه صحبت كنيد كه در پايان زمان اضافي بياوريد.

براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چگونه بوي كفش را از بين ببريم؟

۱-جوش شيرين
از يك فيلتر قهوه استفاده كنيد. مقدار كمي جوش شيرين را داخل آن بريزيد. جوش شيرين يكي از بهترين مواد براي از بين بردن بوي بد مي باشد. چند قاشق غذاخوري جوش شيرين براي اين كار كافي است. مي توانيد چند قطره روغن طبيعي هم كه بوي مطبوعي دارد را به آن اضافه كنيد.

سپس فيلتر را در هم بپيچانيد و آن را با يك بند گره بزنيد و داخل هر كدام از كفش هايتان يكي از اين فيلترها را قرار دهيد تا رطوبت و بوي بد را به خودشان جذب كنند.

براي اين كه اين كار سريع تر و آسان تر انجام شود، همچنين مي توانيد پودر كفش درست كنيد.

اين گونه كه چند قطره روغن خوشبو به مقدار كمي جوش شيرين اضافه كنيد و آن را داخل كفش بپاشيد. اجازه دهيد كه شب تا صبح داخل كفش بماند. سپس صبح روز بعد با يك دستمال آن را پاك كنيد و شاهد رفع بوي بد كفش هايتان خواهيد بود.

۲-استفاده از تكه هاي پنبه
چند عدد پنبه را به چند قطره روغن طبيعي آغشته كنيد و آن ها را داخل كفش قرار دهيد و اجازه دهيد كه تا صبح داخل كفش باقي بمانند‌. پيشنهاد ما استفاده از روغن ليمو يا ديگر روغن‌ هاي مركبات مي باشد كه بوي خوشي دارد.

۳-استفاده از نور آفتاب
كفش هاي خود را مقابل نور آفتاب قرار دهيد. رطوبت يكي از مهم ترين عواملي است كه باعث بد بويي كفش ‌ها مي‌ شود و قرار دادن آن ها مقابل نور مستقيم آفتاب، باعث خشك شدن رطوبت اضافي و جلوگيري از رشد باكتري خواهد شد.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۲۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

تشخيص سيگنالهاي دروغ

نكته ۱: صداي زبان بدن بلندتر از كلمات است: اگر شخصي كه با او صحبت مي‌كنيد دستهايش را به هم مي‌فشارد يا با موهايش ور مي‌رود بدانيد كه سرنخهايي از يك فرد دروغگو پيدا كرده‌ايد.

گاهي اوقات ممكن است علت اين رفتارها ناشي از استرس و عصبي بودن طرف باشد، چون اين افراد خجالتي و يا ذاتا درونگرا هستند. البته اگر نسبت به فردي كه با او صحبت مي كنيد شناخت داريد و مي‌دانيد خجالتي يا عصبي نيست، پس احتمال اينكه دروغ بگويد وجود دارد.

نكته ۲: يك دروغگو اغلب وقتي صحبت مي‌كند دست به سينه مي‌ايستد: ممكن است حتي اشيايي مثل كتاب يا فنجان را حركت دهد تا حواس شما را پرت كند. اينها علائم هشداري هستند كه بايد به آنها توجه كنيد.

نكته ۳: عدم برقراري ارتباط چشمي طرف مقابل با شما: ارتباط چشمي يكي ديگر از نكاتي است كه وقتي مي‌خواهيد فرد دروغگو را تشخيص دهيد، بايد به آن توجه كنيد.

وقتي به شما دروغ گفته مي‌شود، شخص مقابل اغلب مستقيما به چشمانتان نگاه نمي‌كند. اين افراد معمولا پايين، اطراف و هر جاي ديگري را نگاه مي‌كنند تا از برقراري ارتباط چشمي مستقيم با شما اجتناب كنند.
نكته ۴: تناقض‌گويي: وقتي يك دروغگو متناقض حرف مي‌زند، مشخص است كه دارد دروغ مي‌گويد. به تناقضاتي كه در جملاتش وجود دارد دقت كنيد.


نكته ۵: داشتن تن صداي غيرعادي: تن صداي هنگام دروغ گفتن تغيير مي‌كند. به زير و بم شدن و بالا و پايين رفتن تن صدا كه در مواقع ديگر وجود ندارد دقت كنيد.

نكته ۶: كوتاه حرف زدن: دروغگوها تمايل دارند هنگام صحبت كردن از گفتن جزئيات خودداري كنند. اغلب به حقايق كلي و اصلي مي‌پردازند و به جزئيات كوچك اشاره نمي‌كنند تا داستانشان را واقعي جلوه دهند.

نكته ۷: تلاش براي اشتباه نكردن: وقتي با يك دروغگو صحبت مي‌كنيد، اغلب در صحبتهايشان مكث مي‌كنند تا يك دروغ متناسب با موضوع پيدا كرده و در حرفهايشان بگنجانند. اين مكث مي‌تواند شامل صاف كردن گلو، نفس عميق كشيدن يا مكث قبل از پاسخ دادن باشد.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

تكنيك هاي تابلوخواني بورس

۱-قيمت
در بخش اول تابلوي يك نماد قيمت سهام را مشاهده ميكنيد. قيمت خريد بهترين سفارشي است كه سطر اول سفارشات است و در اولين معامله انجام ميشود و قيمت معامله نشان از قيمت پاياني سهام در پايان روز با توجه به حجم معاملات است.

اين فاكتور در بررسي الگوي تيك صعودي و نزولي كمك بسياري ميكند.

۲-بازه قيمتي
در بخش دوم تغييرات قيمت يك سهم در بازه زماني روانه، هفتگي و ساليانه نمايش داده ميشود. در بازه روزانه حداقل و حداكثر قيمت معامله شده نمايش داده ميشود. نكته مهم قيمت مجاز است كه ميزان نوسان قيمت در روز را مشخص ميكند و به همين تربيت بازه هفتگي و ساليانه قيمت سهام را در اين بازه ها نشان ميدهد.


۳-خريد و فروش حقيقي و حقوقي
در اين بخش حجم معاملات انجام شده توسط افراد حقيقي و حقوقي نشان داده ميشود. بررسي اين فاكتور در تابلوي يك نماد به تصميم گيري شما براي خريد يك سهم كمك مكيند.

۴-تعدادمعاملات
در اين بخش تمامي معاملات انجام شده در يك روز براي يك سهم را نشان ميدهد كه اين عدد با حجم معامله متفاوت است.

همچنين ارزش معاملات حاصل جمع ارزش تمامي معاملات انجام شده سهم در طول روز است و ارزش بازارحاصل‌ضرب تعداد سهام كل شركت در قيمت پاياني سهم است.

۵- حجم مبنا
حجم مبنا به حداقل تعداد سهامي گفته مي‌شود كه بايد در طول يك روز معامله شود تا قيمت پاياني آن سهم بتواند نوسان مثبت يا منفي داشته باشد. در واقع حجم مبنا براي كنترل رشد بي رويه قيمت يك سهم است.

همچنين سهام شناور درصدي از سهام شركت است كه در اختيار عموم قرار دارد و ميانگين حجم ماه هم ميانگين تعداد سهامي است كه در يك ماه اخير معامله شده است.

 


براي مطالعه ادامه مطلب كليك كنيد....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تير ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)