adrianA adrianA .

adrianA

تشخیص سیگنالهای دروغ

نکته ۱: صدای زبان بدن بلندتر از کلمات است: اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید دستهایش را به هم می‌فشارد یا با موهایش ور می‌رود بدانید که سرنخهایی از یک فرد دروغگو پیدا کرده‌اید.

گاهی اوقات ممکن است علت این رفتارها ناشی از استرس و عصبی بودن طرف باشد، چون این افراد خجالتی و یا ذاتا درونگرا هستند. البته اگر نسبت به فردی که با او صحبت می کنید شناخت دارید و می‌دانید خجالتی یا عصبی نیست، پس احتمال اینکه دروغ بگوید وجود دارد.

نکته ۲: یک دروغگو اغلب وقتی صحبت می‌کند دست به سینه می‌ایستد: ممکن است حتی اشیایی مثل کتاب یا فنجان را حرکت دهد تا حواس شما را پرت کند. اینها علائم هشداری هستند که باید به آنها توجه کنید.

نکته ۳: عدم برقراری ارتباط چشمی طرف مقابل با شما: ارتباط چشمی یکی دیگر از نکاتی است که وقتی می‌خواهید فرد دروغگو را تشخیص دهید، باید به آن توجه کنید.

وقتی به شما دروغ گفته می‌شود، شخص مقابل اغلب مستقیما به چشمانتان نگاه نمی‌کند. این افراد معمولا پایین، اطراف و هر جای دیگری را نگاه می‌کنند تا از برقراری ارتباط چشمی مستقیم با شما اجتناب کنند.
نکته ۴: تناقض‌گویی: وقتی یک دروغگو متناقض حرف می‌زند، مشخص است که دارد دروغ می‌گوید. به تناقضاتی که در جملاتش وجود دارد دقت کنید.


نکته ۵: داشتن تن صدای غیرعادی: تن صدای هنگام دروغ گفتن تغییر می‌کند. به زیر و بم شدن و بالا و پایین رفتن تن صدا که در مواقع دیگر وجود ندارد دقت کنید.

نکته ۶: کوتاه حرف زدن: دروغگوها تمایل دارند هنگام صحبت کردن از گفتن جزئیات خودداری کنند. اغلب به حقایق کلی و اصلی می‌پردازند و به جزئیات کوچک اشاره نمی‌کنند تا داستانشان را واقعی جلوه دهند.

نکته ۷: تلاش برای اشتباه نکردن: وقتی با یک دروغگو صحبت می‌کنید، اغلب در صحبتهایشان مکث می‌کنند تا یک دروغ متناسب با موضوع پیدا کرده و در حرفهایشان بگنجانند. این مکث می‌تواند شامل صاف کردن گلو، نفس عمیق کشیدن یا مکث قبل از پاسخ دادن باشد.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)