adrianA adrianA .

adrianA

تکنیک های تابلوخوانی بورس

۱-قیمت
در بخش اول تابلوی یک نماد قیمت سهام را مشاهده میکنید. قیمت خرید بهترین سفارشی است که سطر اول سفارشات است و در اولین معامله انجام میشود و قیمت معامله نشان از قیمت پایانی سهام در پایان روز با توجه به حجم معاملات است.

این فاکتور در بررسی الگوی تیک صعودی و نزولی کمک بسیاری میکند.

۲-بازه قیمتی
در بخش دوم تغییرات قیمت یک سهم در بازه زمانی روانه، هفتگی و سالیانه نمایش داده میشود. در بازه روزانه حداقل و حداکثر قیمت معامله شده نمایش داده میشود. نکته مهم قیمت مجاز است که میزان نوسان قیمت در روز را مشخص میکند و به همین تربیت بازه هفتگی و سالیانه قیمت سهام را در این بازه ها نشان میدهد.


۳-خرید و فروش حقیقی و حقوقی
در این بخش حجم معاملات انجام شده توسط افراد حقیقی و حقوقی نشان داده میشود. بررسی این فاکتور در تابلوی یک نماد به تصمیم گیری شما برای خرید یک سهم کمک مکیند.

۴-تعدادمعاملات
در این بخش تمامی معاملات انجام شده در یک روز برای یک سهم را نشان میدهد که این عدد با حجم معامله متفاوت است.

همچنین ارزش معاملات حاصل جمع ارزش تمامی معاملات انجام شده سهم در طول روز است و ارزش بازارحاصل‌ضرب تعداد سهام کل شرکت در قیمت پایانی سهم است.

۵- حجم مبنا
حجم مبنا به حداقل تعداد سهامی گفته می‌شود که باید در طول یک روز معامله شود تا قیمت پایانی آن سهم بتواند نوسان مثبت یا منفی داشته باشد. در واقع حجم مبنا برای کنترل رشد بی رویه قیمت یک سهم است.

همچنین سهام شناور درصدی از سهام شرکت است که در اختیار عموم قرار دارد و میانگین حجم ماه هم میانگین تعداد سهامی است که در یک ماه اخیر معامله شده است.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)