adrianA adrianA .

adrianA

مهارت های ارائه/سخنرانی

۱-تحقیق کنید. اگر می خواهید مهارت های ارائه شگفت انگیزی داشته باشید، باید مانند یک متخصص در مورد موضوعی که در مورد آن صحبت می کنید، حرف بزنید، این موضوع می تواند الگوی جفت گیری سمورهای دریایی باشد یا محبوبیت غیر قابل توصیف مایلی سایرس. گرچه داشتن مدرک یا تجربه زیاد در این زمینه می تواند به ترغیب مخاطبان شما کمک کند، تحقیقات کامل و جامع در مورد موضوع می تواند بهترین راه برای این باشد که آنها را هر حرفی که می زنید مطمئن کنید.

برای کسب ایده های بهتر در مورد موضوع به اینترنت و کتابخانه ها مراجعه کنید و با کارشناسان صحبت کنید، تحقیقات شما باید تا زمانی که احساس کنید می توانید به طور موثر گزارشی در مورد موضوع ارائه دهید و به هرگونه سؤالی که ممکن است بوجود آید پاسخ دهید، ادامه داشته باشد.
هرچه تحقیق بیشتری انجام دهید، اعتماد به نفس بیشتری خواهید داشت و اگر اعتماد به نفس بیشتری داشته باشید، در ارائه خود بهتر عمل خواهید کرد.
۲-مخاطب خود را بشناسید. اگر می خواهید مهارت های ارائه خود را صیقل دهید، باید به این فکر کنید که چه کسانی مخاطب شما خواهند بود. اگر می دانید که با همکلاسی های خود روبرو هستید، پس باید به آنچه آنها را علاقه مند و غافلگیر می کند فکر کنید. اگر با گروهی از متخصصان روبرو هستید، می توانید فرض کنید که با زبان تخصصی آشنایی دارند. اگر موضوع پیچیده ای را برای گروهی از نوجوانان ارائه می دهید، باید آن را ساده کنید تا برایشان قابل درک باشد.

اگرچه شما نمی توانید همه چیزهایی که مخاطبانتان می خواهند بدانند را بدانید، اما می توانید با توجه به سن و ساختار شخصیتی آنها، پیش بینی هایی در این زمینه انجام دهید. این موضوع را در زمان آماده سازی ارائه خود به یاد داشته باشید.
۳-برای محدودیت زمانی خود برنامه ای در نظر بگیرید. به احتمال زیاد شما برای ارائه خود یک محدودیت زمانی خاص خواهید داشت، برای مثال نیم ساعت برای یک ارائه کاری یا ده دقیقه برای ارائه در کلاس درس. محدودیت زمانی شما به هر صورتی که باشد، باید بتوانید ارائه خود را طوری تنظیم کنید که به راحتی در آن بگنجد، و در نتیجه مجبور به نادیده گرفتن بعضی از نکات و یا صحبت کردن با ریتم تند نشوید. البته توجه داشته باشید که، لازم نیست آنقدر کوتاه صحبت کنید که در پایان زمان اضافی بیاورید.

برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۴۴ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

چگونه بوی کفش را از بین ببریم؟

۱-جوش شیرین
از یک فیلتر قهوه استفاده کنید. مقدار کمی جوش شیرین را داخل آن بریزید. جوش شیرین یکی از بهترین مواد برای از بین بردن بوی بد می باشد. چند قاشق غذاخوری جوش شیرین برای این کار کافی است. می توانید چند قطره روغن طبیعی هم که بوی مطبوعی دارد را به آن اضافه کنید.

سپس فیلتر را در هم بپیچانید و آن را با یک بند گره بزنید و داخل هر کدام از کفش هایتان یکی از این فیلترها را قرار دهید تا رطوبت و بوی بد را به خودشان جذب کنند.

برای این که این کار سریع تر و آسان تر انجام شود، همچنین می توانید پودر کفش درست کنید.

این گونه که چند قطره روغن خوشبو به مقدار کمی جوش شیرین اضافه کنید و آن را داخل کفش بپاشید. اجازه دهید که شب تا صبح داخل کفش بماند. سپس صبح روز بعد با یک دستمال آن را پاک کنید و شاهد رفع بوی بد کفش هایتان خواهید بود.

۲-استفاده از تکه های پنبه
چند عدد پنبه را به چند قطره روغن طبیعی آغشته کنید و آن ها را داخل کفش قرار دهید و اجازه دهید که تا صبح داخل کفش باقی بمانند‌. پیشنهاد ما استفاده از روغن لیمو یا دیگر روغن‌ های مرکبات می باشد که بوی خوشی دارد.

۳-استفاده از نور آفتاب
کفش های خود را مقابل نور آفتاب قرار دهید. رطوبت یکی از مهم ترین عواملی است که باعث بد بویی کفش ‌ها می‌ شود و قرار دادن آن ها مقابل نور مستقیم آفتاب، باعث خشک شدن رطوبت اضافی و جلوگیری از رشد باکتری خواهد شد.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۲۸ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

تشخیص سیگنالهای دروغ

نکته ۱: صدای زبان بدن بلندتر از کلمات است: اگر شخصی که با او صحبت می‌کنید دستهایش را به هم می‌فشارد یا با موهایش ور می‌رود بدانید که سرنخهایی از یک فرد دروغگو پیدا کرده‌اید.

گاهی اوقات ممکن است علت این رفتارها ناشی از استرس و عصبی بودن طرف باشد، چون این افراد خجالتی و یا ذاتا درونگرا هستند. البته اگر نسبت به فردی که با او صحبت می کنید شناخت دارید و می‌دانید خجالتی یا عصبی نیست، پس احتمال اینکه دروغ بگوید وجود دارد.

نکته ۲: یک دروغگو اغلب وقتی صحبت می‌کند دست به سینه می‌ایستد: ممکن است حتی اشیایی مثل کتاب یا فنجان را حرکت دهد تا حواس شما را پرت کند. اینها علائم هشداری هستند که باید به آنها توجه کنید.

نکته ۳: عدم برقراری ارتباط چشمی طرف مقابل با شما: ارتباط چشمی یکی دیگر از نکاتی است که وقتی می‌خواهید فرد دروغگو را تشخیص دهید، باید به آن توجه کنید.

وقتی به شما دروغ گفته می‌شود، شخص مقابل اغلب مستقیما به چشمانتان نگاه نمی‌کند. این افراد معمولا پایین، اطراف و هر جای دیگری را نگاه می‌کنند تا از برقراری ارتباط چشمی مستقیم با شما اجتناب کنند.
نکته ۴: تناقض‌گویی: وقتی یک دروغگو متناقض حرف می‌زند، مشخص است که دارد دروغ می‌گوید. به تناقضاتی که در جملاتش وجود دارد دقت کنید.


نکته ۵: داشتن تن صدای غیرعادی: تن صدای هنگام دروغ گفتن تغییر می‌کند. به زیر و بم شدن و بالا و پایین رفتن تن صدا که در مواقع دیگر وجود ندارد دقت کنید.

نکته ۶: کوتاه حرف زدن: دروغگوها تمایل دارند هنگام صحبت کردن از گفتن جزئیات خودداری کنند. اغلب به حقایق کلی و اصلی می‌پردازند و به جزئیات کوچک اشاره نمی‌کنند تا داستانشان را واقعی جلوه دهند.

نکته ۷: تلاش برای اشتباه نکردن: وقتی با یک دروغگو صحبت می‌کنید، اغلب در صحبتهایشان مکث می‌کنند تا یک دروغ متناسب با موضوع پیدا کرده و در حرفهایشان بگنجانند. این مکث می‌تواند شامل صاف کردن گلو، نفس عمیق کشیدن یا مکث قبل از پاسخ دادن باشد.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۹ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)

تکنیک های تابلوخوانی بورس

۱-قیمت
در بخش اول تابلوی یک نماد قیمت سهام را مشاهده میکنید. قیمت خرید بهترین سفارشی است که سطر اول سفارشات است و در اولین معامله انجام میشود و قیمت معامله نشان از قیمت پایانی سهام در پایان روز با توجه به حجم معاملات است.

این فاکتور در بررسی الگوی تیک صعودی و نزولی کمک بسیاری میکند.

۲-بازه قیمتی
در بخش دوم تغییرات قیمت یک سهم در بازه زمانی روانه، هفتگی و سالیانه نمایش داده میشود. در بازه روزانه حداقل و حداکثر قیمت معامله شده نمایش داده میشود. نکته مهم قیمت مجاز است که میزان نوسان قیمت در روز را مشخص میکند و به همین تربیت بازه هفتگی و سالیانه قیمت سهام را در این بازه ها نشان میدهد.


۳-خرید و فروش حقیقی و حقوقی
در این بخش حجم معاملات انجام شده توسط افراد حقیقی و حقوقی نشان داده میشود. بررسی این فاکتور در تابلوی یک نماد به تصمیم گیری شما برای خرید یک سهم کمک مکیند.

۴-تعدادمعاملات
در این بخش تمامی معاملات انجام شده در یک روز برای یک سهم را نشان میدهد که این عدد با حجم معامله متفاوت است.

همچنین ارزش معاملات حاصل جمع ارزش تمامی معاملات انجام شده سهم در طول روز است و ارزش بازارحاصل‌ضرب تعداد سهام کل شرکت در قیمت پایانی سهم است.

۵- حجم مبنا
حجم مبنا به حداقل تعداد سهامی گفته می‌شود که باید در طول یک روز معامله شود تا قیمت پایانی آن سهم بتواند نوسان مثبت یا منفی داشته باشد. در واقع حجم مبنا برای کنترل رشد بی رویه قیمت یک سهم است.

همچنین سهام شناور درصدی از سهام شرکت است که در اختیار عموم قرار دارد و میانگین حجم ماه هم میانگین تعداد سهامی است که در یک ماه اخیر معامله شده است.

 


برای مطالعه ادامه مطلب کلیک کنید....


برچسب: ،
ادامه مطلب
امتیاز:
 
بازدید:

+ نوشته شده: ۳۱ تیر ۱۳۹۹ساعت: ۱۱:۳۸:۱۷ توسط:سارا موضوع: نظرات (0)